среда, 29. октобар 2014.

Koliko su kalorije važne

Kalorija je ustvari merna jedinica za energiju. U našem konkretnom slučaju, misli se na energiju koju čovek unosi hranom u organizam. Kalorija je postala termin koji se dominantno koriste nutricionisti, dijetetičari, lekari, sportisti. Kalorije se troše radom i vežbanjem, a nadoknađuju se, odnosno unose u organizam ishranom. Kalorijska odnosno energetska vrednost se obeleževa sa kcal. Količinu energije u nekoj namirnici moguće je odrediti sagorevanjem osušene hrane u kalorimetrima.
Dobro je znati koliko koja namirnica ima kalorija, da ne bi preterivali sa unosom istih ili pak da ne bi unosili manje nego što je neophodno za normalno funkcionisanje. Nije svakom čoveku potrebno isto kalorija u toku dana. To zavisi od uzrasta, kao i od toga čime se neko bavi. Da li ste znali da biciklista može da potroši 1000 kcal za 1 sat? Puno kalorija troše i plivači, vaterpolisti, fudbaleri i mnogiu drugi sportisti. Da bi znali koliko neka namirnica ima kalorija možemo koristiti kalorijske tablice. Ako se hranimo tako što pažljivo biramo šta jedemo i sabiramo kalorije, teoretski je moguće za svaki dan znati koliko smo kalorija uneli u organizam. I na taj način je moguće kontrolisati telesnu težinu.

четвртак, 04. април 2013.

Sekina miks salata














Za sve one koji vole da probaju nešto novo i interesantno Sekina miks salata je pravi izbor. Kombinacijom tikvica, patlidžana i pečenih paprika postiže se originalan ukus, koji će svojom harmonijom zadovoljiti i najizbirljivije osobe.  Može da se posluži kao salata ili kao predjelo http://kuhinjarecepti.com/2013/03/sekina-miks-salata/

Salata od čičoke i šargarepe














Ova salata je korisna za dijabetičare, kao i osobe sa povišenim holesterolom i trigliceridima. Odlična je i za čišćenje organizma od jake hrane. Može se jesti i za vreme posta. Naravno, mogu da je jedu svi i prema iskustvu onih koji su probali, salata od čičoke i šargarepe baš osvežava i prija http://kuhinjarecepti.com/2013/03/salata-od-cicoke-i-sargarepe/

четвртак, 08. децембар 2011.

Nutritivna vrednost kiselog kupusa

Kiseli kupus sadrži brojne nutritivno vredne sastojke: pro­te­i­ne, ma­sti, ugljikohi­dra­te,  vla­kna, vi­ta­mi­ne C, A, B1 i B2, ka­li­jum, kal­ci­jum, gvožđe i dr.
Šol­ja ki­se­log ku­pu­sa ima 44 ka­lo­ri­je.
Pošto kiseli kupus sadrži značajne količine vitamina C , preventivno deluje na pojavu bolesti,  koje nastaju zbog nedostatkom tog vitamina.
Prema legendi James Cook je za jedno svoje putovanje poneo 60 buradi kiselog kupusa i ni jedan član posade nije stradao zbog skorbuta, a poznato je da je ova bolest desetkovala posade brodova na dugim putovanjima. To se desilo posadi Vasco da Game na plovidbi oko Rta Dobre Nade.

Izvor: http://kuhinjarecepti.com/

понедељак, 30. мај 2011.

Dijeta - Vicevi

Šta radi kinez kad je na dijeti? Jede sa jednim štapićem

Ulazi plavuša u piceriju i naručuje picu. Konobar je pita - da isečem na dva ili na četiri dela.
Na to će plavuša - bolje na dva pošto sam na dijeti.

Šta radi webmaster kad je na dijeti. Ne ide na google.

Časopisi su prepuni mršavih ljudi i dijeta za debele ljude.

уторак, 24. мај 2011.

Voćni dan - Un dijeta


Kada dodje na red voćni dan, a on je 4 po redu, možete jesti ranovrsno voće. Voće se može jesti u neograničenim količinama. Ipak vodite računa da nije previše kiselo ili slatko. Recimo banane i limun treba da budu manje, a jabuke, pomorandže, groždje, jagode više zastupljene. Voćni dan nastupa posle dana ugljenih hidrata, a pre proteinskog ili u izuzetnom slučaju vodenog dana. Još o un dijeti pogledajte na http://www.dijetalnaishrana.com/un_dijeta.html

Dan ugljenih hidrata - Un dijeta


Ovo je baš čudan dan sa kojim se mnogi nutricionisti neće složiti. Naime dan ugljenih hidrata omogućava zadovoljavanje potreba za slatkim. Ono što svakako upada u oči je to da je u toku dijete dozvoljeno jesti slatkiše i neko će s pravom reći pa kako ću smršati. Ali eto ova dijeta je takva. I pored toga po mnogim korisnicima daje rezultate. Dozvoljeno je jesti tortu, kolače, sladoled, čokoladu itd. Predhodi mu skrobni dan, a posle dana ugljenih hidrata dolazi voćni dan. Još više o un dijeti saznaćete na http://www.dijetalnaishrana.com/un_dijeta.html